Dieta na potencję – jak zwiększyć swoje łóżkowe w naturalny i bezpieczny sposób?

Problemy z potencją to w polskim społeczeństwie często wstydliwy temat, a wielu mężczyzn ma problem z przyznaniem się do nich nawet przed lekarzem. Wiele problemów w tym zakresie jest jednak okresowa lub łatwo da się ją wyeliminować. Bardzo często przyczyną zaburzeń z potencją jest bowiem nieodpowiedni styl życia, niedostateczna ilość ruchu, czy mała ilość snu. Bardzo ważna przy zachowaniu dobrej potencji jest też dieta, a przestrzeganie prostych dietetycznych wskazówek może w znacznym stopniu zniwelować wstydliwy problem.

Podnoszenie potencji przez spożycie mięsa i jajek

Niezwykle wartościowymi pokarmami pod kątem męskiej potencji jest mięso, a w szczególności wołowina, jednak nie mniej korzystnie działa na nią wieprzowina. Mięso zawiera w sobie sporą dawkę L-karnityny, a także zestaw potrzebnych do cieszenia się dobrą potencją aminokwasów i białek. Aminokwasową bombą są też jajka, których spożywanie zaleca się codziennie. Do tego jajka zawierają także ważne dla zachowania sprawności seksualnej witaminy B, D i E.

Spożywanie mięsa nie zawsze jednak przyniesie upragniony efekt, gdyż jak pokazują badania, antybiotyki, sterydy i inne szkodliwe substancje zawarte w tanim mięsie nie tylko nie podnoszą potencji, ale potrafią ją wręcz obniżyć. Dlatego też w celu podniesienia potencji poleca się spożywanie wieprzowiny i wołowiny oznaczonych jako EKO. Zdarza się, że często to właśnie duże spożycie pełnego toksyn mięsa jest główną przyczyną zaburzeń potencji, a przerzucenie się na ekologiczne produkty przyniesie szybki pozytywny efekt.

Cynk – jeden z fundamentów wysokiej potencji

Ogromne znaczenie dla zachowania potencji ma cynk, którego niedobory są bardzo powszechne. Odpowiada on za sprawne działanie wielu organów, jest niezwykle ważny dla kości, układu nerwowego i dla funkcji seksualnych. Niska zawartość cynku w organizmie to też zła jakość spermy. Jego uzupełnianie jest szczególnie ważne w przypadku osób aktywnych seksualnie, gdyż podczas wytrysku organizm traci pokaźne ilości tego pierwiastka.

Wśród produktów niezwykle bogatych w cynk należy wymienić między innymi:

  • dynię
  • nasiona słonecznika
  • rośliny strączkowe, w tym fasola biała, groszek zielony i bób
  • jajka i nabiał
  • mięso
  • kakao i czekolada
  • produkty pełnoziarniste
  • kiełki, w tym przede wszystkim kiełki pszenicy

Ryby i inne produkty bogate w kwasy omega-3

Kluczowe dla potencji i erekcji są też kwasy tłuszczowe omega-3. Grają one niezwykle ważną rolę w ochronie naczyń krwionośnych. Częstym źródłem z erekcją i potencją są powstające w naczyniach krwionośnych złogi, które utrudniają krwi dopływ do prącia. Spożycie omega-3 wzmaga też wytwarzanie serotoniny, który to hormon jest niezwykle ważny dla życia seksualnego, gdyż dzięki niemu nie tylko sprawniej funkcjonuje układ nerwowy, ale także podniesiona jest witalność i dobry nastrój, a jak wiadomo, mniejsza ilość stresu to bardziej udane życie seksualne.

W kwasy omega-3 bogate są przede wszystkim ryby, w tym te popularne w Polsce, jak:

  • łosoś
  • sardynki
  • tuńczyk
  • makrela

Doskonałym źródłem omega-3 jest też olej lniany i siemię lniane. Warto jest więc dodawać te produkty do żywności. Wysoką ich zawartość wykazuje też soja wraz z olejem sojowym, a także orzechy i jajka.

Warzywa i owoce z wysoką zawartością antyoksydantów

Niezwykle ważne dla zachowania dobrej potencji jest dostarczenie organizmowi cennych antyoksydantów, w tym beta-karotenu, luteiny i witaminy C. Tych substancji najwięcej znajduje się w owocach i warzywach, które najlepiej spożywać jest w formie świeżej – także jako soki i smoothie, jednak w sezonie zimowym warto jest wybierać warzywa i owoce mrożone, ale te dobrej jakości, gdyż nieodpowiednio przeprowadzony proces mrożenia pozbawia ich wielu cennych składników. Potencji nie podniosą najczęściej jednak owoce i warzywa suszone, gdyż w wysokiej temperaturze tracą one ważne dla potencji substancje.

Bogate w antyoksydanty owoce i warzywa to między innymi:

  • aronia
  • kakao
  • czarna porzeczka
  • żurawina
  • natka pietruszki
  • pomidory
  • buraki
  • marchew
  • szpinak

W bardzo wielu przypadkach zmiana diety potrafi wyeliminować problemy z potencją, jednak nie należy oczekiwać, że problemy znikną z dnia na dzień. Odpowiednią dietę powinno się też uzupełnić aktywnością fizyczną, właściwą ilością snu i obniżeniem poziomu stresu na tyle, na ile jest to możliwe. Czasami jednak zdarza się, że efekt tych działań nie będzie zadowalający. Wtedy należy zasięgnąć porady u lekarza w celu rozpoczęcia przyjmowania leków takich jak Kamagra, Viagra https://viagra.edu.pl , czy Cialis.

You Might Also Like

Leave a Reply

Back to top